Ångerrätt och returer
På RAFZ.se har du som handlar i egenskap av privatperson ångerrätt i 30 dagar, enligt distansavtalslagen. För att åberopa ångerrätt ska produkten vara i oförändrat skick. Ångerätten gäller ej special- eller måttbeställda nya produkter. Ev. fraktkostnad för leverans samt returfrakt bekostas av kund. Kontakta vår kundtjänst för mer information. Ångrar du ditt köp och vill göra en retur så är det viktigt att du tar emot din leverans först och sen returnera det enligt RAFZ instruktioner. Ej mottagna leveranser kommer inte att betraktas som en retur och vi kommer att debitera dig administrativa avgifter plus fraktavgifter.
Företagskunder, föreningar och organisationer har ingen ångerrätt, men kan i vissa fall avtala om bytesrätt.
Kontakt för ångerrätt och returer
Telefon: 08800100
E-post: [email protected]
Vår växel är öppen vardagar mellan 08.00-17.00
Vi besvarar alltid ditt mail inom 48 timmar.
Vid retur
Innan du returnerar något måste du tala om det för oss. Vi ger då instruktioner om vart och hur du skall skicka returen. Produkten skall returneras i samma skick som den levererades och förpackas väl. Vid avvikelser från ovanstående förbehåller vi oss rätten till prisavdrag. Retur sker lämpligen i originalemballage eller enligt de instruktioner som översänts. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering vid retur debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer ej att lösas ut.
Garantier och reklamationer
Garantier
För våra begagnade produkter gäller 3 års funktionsgaranti, föreligger längre garantitid specificeras detta i produktinformationen. För helt nya produkter gäller alltid minst 3 års garanti. Garanti gäller vid normalt bruk och täcker inte andra typer av skador som orsakats av användaren eller andra yttre faktorer som orsakats av användaren av oaktsamhet. Garanti innefattar kostnadsfri reparation eller eventuellt byte av produkt mot en motsvarande, likvärdig. Transport ombesörjes av kund. Kontakt för garantier sker via e-post: [email protected]
Reklamationer
Om en vara är felaktig (vid transportskador eller dylikt) bör du reklamera till RAFZ Kontorsmöbler AB inom fem (5) arbetsdagar efter mottagandet, efter fem (5) arbetsdagar hanteras det som ett garantiärende. Du skall kontrollera emballaget samt undersöka alla produkter noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria och fungerar som de ska, samt att de har de egenskaper du förväntar dig. Kontakt för reklamationer sker via e-post: [email protected].
Vi besvarar alltid ditt mail inom 48 timmar. Vid reklamation kommer i första hand produkten restaureras eller ett annat exemplar av motsvarande produkt levereras till kund. Skulle detta inte vara möjligt kommer återbetalning av produkten att ske, dock enbart vid överenskommelse. Vid reklmation av felaktig eller skadad produkt bekostas RAFZ Kontorsmöbler för ev. fraktkostnad.
Återbetalning
Vid retur, reklamation eller hävt köp återbetalas alltid fullständigt eller överenskommet belopp inom 30 dagar. Kontakta oss på [email protected] vid frågor kring din återbetalning.
Ändring av order
Ändring eller avbeställning av order kan göras fram tills dess att orderbekräftelsen mottagits och ordern har påbörjats hantering i lager. Ändringar och avbeställningar måste bekräftas av RAFZ Kontorsmöbler och sker via
Telefon: 08800100
E-post: [email protected]
Avbeställning
Du har möjlighet att avbeställa din order fram tills dess att ordern expedieras. Avbeställning meddelas per telefon till vår kundtjänst, 08-800100, eller per e-post till [email protected].
Äganderättsförbehåll
Varorna förblir RAFZ Mobleman AB`s egendom tills dess full betalning erlagts. RAFZ Mobelman AB förbehåller sig rätten att häva köpet 20 dagar efter förfallodatum på icke betald faktura.
Produktinformation
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. RAFZ Kontorsmöbler förbehåller sig rätten att ändra all information, inklusive, men ej begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Publicerade fakta- och prisuppgifter, dokument, grafik m.m. kan innehålla tekniska och/eller typografiska fel. RAFZ Kontorsmöbler friskriver sig från allt ansvar vad gäller varje sådan information såväl som annan refererad information och/eller dokument inom eller länkad till domänen RAFZ .se. Återgivning av färgnyanser på produkter beror på många faktorer, exempelvis skärminställningar, varför vi reserverar oss mot mindre avvikelser.
Observera att all belysning kommer utan eller med befintliga ljuskällor. Nya ljuskällor ingår ej om inget annat anges i produktbeskrivningen.
Transportförsäkring
Transportförsäkring ingår på alla transporter vi ombesörjer via vårt fraktavtal.
Transportskador
Vid synlig skada eller ofullständig leverans skall detta anmälas direkt vid mottagandet till den speditör som levererat godset samt noteras på fraktsedel vid kvittens. Fotografera det skadade godsets emballage innan uppackning. Detta anmäler du också till RAFZ Kontorsmöbler så återkommer vi med lösningar.
Samtliga transportskador måste anmälas till RAFZ Kontorsmöbler senast 3 dagar efter mottagandet, detta gäller även produkter som upptäcks skadade vid uppackning. Vänligen fotografera skadan och spara emballaget vid produkter som är skadade vid uppackning. Retur av levererat gods får ej ske förrän överenskommelse träffats med RAFZ Kontorsmöbler eller transportföretaget.
Montering på plats
Vill du ha hjälp med monteringen kan du anlita någon av våra montörer som finns tillgängliga över stora delar av Stockholm. Kontakta oss för närmare information och kostnadsförslag på [email protected].
Juridisk adress:
RAFZ Mobleman AB
Box 43
186 03 BROTTBY