FAQ – Frågor & Svar

FAQ – Frågor & Svar

FAQ  – Vanliga frågor & svar

Det här är en plats där vi svarar på de mest frekventa frågorna! Här får du svar på allt från leveranstider och betalningsmetoder till RAFZs historia och hur vi kan stötta dig med olika inredningsidéer. Om du av någon anledning inte finner det du söker här, finns vi på RAFZ Cirkulära Interiörer tillgängliga via e-post, telefon och chatt för att vägleda dig vidare.

Om oss

Hur startade Rafz?
RAFZ Kontorsmöbler grundades 2016 och har sedan dess vuxit exponentiellt för att bli en betydande aktör på begagnatmarknaden. Från allra första början levererades möblerna i vanliga personbilar och lagret bestod av ett litet lägenhetsförråd. Idag har vi en imponerande lagerlokal på över 5000 kvadratmeter och leveranserna sker ofta med hjälp av företagets egna lastbilar.

Säljer ni nya eller begagnade möbler?
Vi säljer begagnade möbler, då vår främsta prioritet är att gagna den cirkulära ekonomin för en mer hållbar planet. Vi har blivit experter på att hitta rätt möbler till rätt miljö och är övertygade att begagnathandeln är den framtida aktören inom möbelindustrin.

Hyr ni ut möbler?
Ja, visst erbjuder vi uthyrning av våra möbler. Vilka möbler och under hur lång tid bestämmer du. Kontakta oss på [email protected] för mer information.

Jag behöver hjälp med att inreda en ny arbetsplats, kan vi vända oss till er?
Självklart! Oavsett om du behöver hjälp med att välja rätt möbler, organisera utrymmet effektivt eller skapa en inspirerande atmosfär, så är vi redo att ta itu med dina behov och göra din nya arbetsplats till en plats där människor trivs och presterar på sin bästa nivå. Låt oss hjälpa dig att skapa din drömarbetsplats.

Handla och betala

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni för privatpersoner?
Vi använder oss av Klarna kassa där en rad olika betalningsmöjligheter för privatpersoner erbjuds, så som betala direkt med kort eller swish, betala senare eller dela upp din betalning. Läs mer här!

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni för företag?
För företag tillhandahåller vi faktura som betalmedel.

Använder ni er av prisgaranti, hur fungerar det?
Vår strävan är att erbjuda marknadens lägsta priser på begagnade möbler, så skulle du finna en likvärdig produkt till ett lägre pris någon annanstans så kan du använda dig av prisgarantin.

Har ni ångerrätt?
Privatpersoner har alltid 30 dagars ångerrätt från det att varorna mottagits. Vid retur står man själv för fraktkostnaden.

Jag har precis lagt en order, men ångar mitt köp, kan man makulera en order?
Som privatperson kan du ångra ditt köp, hör av dig så snart du kan så ser vi till att makulera din order. Företag har ångerrätt fram tills att ordern har lagerhanterats av oss.

Hur reklamerar jag en produkt, hur går jag till väga?
En reklamation betyder att produkten är defekt, dvs. att funktioner inte fungerar som det ska eller att den är trasig och ej går att använda. Kontakta oss om du mot förmodan skulle behöva reklamera en produkt.

Leverans och retur

Vad kostar frakten?
Lägg dina önskade produkter i varukorgen och gå vidare till kassan så beräknas leveranskostnaden automatiskt.

Vad kostar leverans med inbärning och montering?
Montering kostar 1150 kr/timme för personal samt lastfordon inom Stockholmsområdet. Kontakta oss [email protected] för prisförslag på inbärning och montering i övriga delar av Sverige.

Levererar ni utanför Sverige?
Vi erbjuder leverans i Skandinavien för att möta behoven hos våra kunder globalt.

Hur lång leveranstid är det?
Ordinarie leverans tar 4-9 arbetsdagar. (Om inget annat är överenskommet).
Vi erbjuder även expressleverans och om så önskas är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Kan jag hämta min order på plats hos er?
Givetvis går det bra. Kontakta oss gärna på telefon 08-800100 eller e-post [email protected] efter lagt order så kan vi prata ihop oss om lämplig tid och dag att hämta din order.

Produkter & tjänster

Är priserna inkl. eller exkl. moms?
Priserna visar exkl. moms, för att visa inkl.moms så klickar du i privatperson väl inne på produktsidan.

Kan jag kombinera erbjudanden med redan rabatterade produkter?
Våra kampanjer/erbjudanden går ej att kombinera med andra rabatter.

Hur kommer jag i kontakt med en inredningsrådgivare?
Vi nås lättast via chatt, telefon eller e-post. Väl där så kommer vi se till att du kommer få kontakt med rätt person.

Vi har möbler vi önskar sälja, hur går vi till väga?
Mejla information så som antal, vad för typ av möbler det är, var ni finns, när ni önskar bli av med era möbler samt bilder till [email protected] så återkopplar vi så snabbt som möjligt.

Omlackering och tapetsering, kan ni hjälpa till med det?
Ja, med noggrannhet och expertis kan vi förvandla en möbel till unika eleganta produkter som kommer passa dig och dina behov utmärkt. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig vidare.

Vad har ni för garanti på era begagnade möbler?
Vi har 3 års funktionsgaranti. Detta innebär om produkten inte fungerar som den ska på grund av tillverkningsfel eller andra fel som inte beror på normalt bruksslitage.

Vad är CO2e?
CO2e står för koldioxidekvivalenter och är ett sätt att jämföra hur mycket olika utsläpp påverkar klimatet.

Inspiration

Hur väljer jag rätt kontorsstol?
Läs artikeln: Välj rätt kontorsstol för dig – Anpassning och ergonomi för alla kroppstyper
Som ger dig en översikt på funktioner och finesser som kan vara bra att känna till vid valet av kontorsstol.

Till ett konferensbord, hur många stolar behöver jag?
Läs artikeln: Storleksguide – Beräkna antalet sittplatser som förenklar planeringen för ditt rum.

Just nu

Var kan jag hitta era senaste nyheter av inkomna möbler?
På vår första sida så finner du våra senaste inkomna möbler hos oss.

Jag vill gärna ta del av inspirerande inredningstips och erbjudanden, hur gör jag det?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev här, så missar du inte något.

Hittade du inte svaret du sökte?
Tveka inte att kontakta oss så återkopplar vi snarast möjligt!


Vännerna på Rafz

Tillbaka till alla artiklar

sv_SESwedish
X